poradnia

"Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie - naucz.
Jeśli nie wie - wytłumacz.
Jeśli nie może - pomóż." Janusz Korczak

Witamy na stronie Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej w Mrągowie

    WAŻNY  KOMUNIKAT !!! NIE BĄDŹMY OBOJETNI! REAGUJMY! POMAGAJMY! WSPIERAJMY!                                        UWIERZMY! SŁUCHAJMY!                                          Presja rówieśnicza, uzależnienia, depresja, to tylko część problemów, z którymi na co dzień stykają się młodzi ludzie. HEJT  – jedno krzywdzące słowo zostawia jeden ślad. Ile niewidzialnych śladów nosi na sobie przeciętny nastolatek.  Ofiary hejtu żyją obok nas, choć rzadko o tym mówią głośno, codziennie mierzą się ze skutkami HEJTU 

Z KALENDARZA 

WAŻNE! Praktyczna nauka zawodu

       Ważny komunikat! Rodzice uczniów klas ósmych szkoły podstawowej.                 Przypominamy, że uczniowie klas ósmych, którzy nie ukończą w tym roku kalendarzowym  15 lat (dzieci urodzone w 2010 r.), a planują dalszą naukę w Szkole Branżowej I stopnia muszą posiadać opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Na podstawie wyników diagnoz przeprowadzonych w poradni, ocenia się czy istnieją przeciwwskazania do zatrudnienia ucznia, jako pracownika młodocianego. Brak opinii skutkuje odmową przyjęcia ucznia na praktyki zawodowe u pracodawcy i tym samym brakiem realizacji procesu edukacyjnego. Wymagane dokumenty potrzebne do przeprowadzenia w naszej Poradni diagnozy i wydania opinii w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego to:                                                               – Informacja szkoły o uczniu                                                               – Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia ucznia, który nie ukończył 15 lat i zamierza podjąć praktyczną naukę zawodu w szkole branżowej I stopnia

Cele i zadania naszej Poradni:

      Celem działalności Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mrągowie jest udzielanie dzieciom od momentu urodzenia i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Ponadto do naszych zadań należy udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem oraz kształceniem dzieci i młodzieży, a także wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.                                             DO ZADAŃ PORADNI NALEŻY:

  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania oraz rozwijania umiejętności negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej,
  • terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych,
  • wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny,
  • pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowania kariery zawodowej,
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron ucznia,
  • wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły,
  • profilaktyka uzależnień oraz innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka.

  Jesteśmy placówką oświatową otwartą na potrzeby dzieci, młodzieży, rodziców a także nauczycieli. Korzystanie z pomocy dla dzieci, młodzieży i ich rodzin oraz nauczycieli jest dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka, w której nie są przewidziane ferie szkolne. Z pomocy poradni mogą korzystać uczniowie, ich rodzice  i nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek z terenu miasta Miasta Mrągowo i Powiatu Mrągowskiego. W naszej ofercie posiadamy szeroki zakres form pomocy.

Badanie Pedagogiczne 

               Diagnoza pedagogiczna 
 
  • Pozwala na sprawdzenie czy dane dziecko powinno rozpocząć naukę w szkole.
  • Polega na wnikliwym przeanalizowaniu przyczyn trudności w uczeniu się i wskazaniu, jakie jest podłoże tych trudności, (ustala przyczyny niepowodzeń szkolnych dziecka).
  • Służy określeniu poziomu wiedzy i umiejętności dziecka w stosunku do wymagań programowych na danym etapie kształcenia.

Badanie Psychologiczne 

kids, girls, writing-1093758.jpg

 Badanie psychologiczne to proces oceny i zrozumienia funkcjonowania umysłu, emocji, zachowań i relacji interpersonalnych danej osoby. Podczas tego badania psycholog rozmawia z dzieckiem, obserwuje jego zachowanie i może prosić o wypełnienie różnych testów. Diagnoza psychologiczna ma na celu zrozumienie przyczyn pojawiających się problemów oraz ustalenie odpowiednich sposobów radzenia sobie z nimi.

Badanie Zawodoznawcze

    Celem diagnozy przeprowadzanej dla potrzeb doradztwa zawodowego jest odkrycie zasobów, możliwości (w tym intelektualnych i zdrowotnych), preferencji i predyspozycji tak,  by pomóc młodemu człowiekowi dokonać wyboru zawodu i szkoły. Wybór kolejnej szkoły, a w następstwie zawodu, to bardzo ważna decyzja dla każdego, kto ją podejmuje, a w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Są to osoby o różnorodnych potrzebach i predyspozycjach – niektórych uczniów z tej grupy cechuje specyficzne funkcjonowanie poznawcze, wymuszające szczególny sposób nabywania wiedzy i umiejętności. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to uczniowie:
– niepełnosprawni;
– niedostosowani społecznie i zagrożeni niedostosowaniem społecznym;
– z zaburzeniami zachowania i emocji;
– szczególnie uzdolnieni;
– ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (np. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią czy dyskalkulią);
– z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych;
– chorzy przewlekle;
– znajdujący się w sytuacji kryzysowej, traumatycznej;
– z niepowodzeniami edukacyjnymi;
– z zaniedbaniami środowiskowymi związanymi z sytuacją bytową rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
– z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi, zmianą środowiska edukacyjnego, wcześniejszym kształceniem za granicą.
  We wszystkich tych przypadkach niezwykle ważne jest dostrzeżenie i zrozumienie potrzeb ucznia w kontekście jego dalszej nauki, pomoc w podjęciu decyzji odnośnie dalszego kształcenia.

Badanie Logopedyczne 

   Diagnoza logopedyczna pozwala na ocenę poziomu rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych dziecka, sprawności i budowy aparatu artykulacyjnego, a także innych funkcji, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju mowy dziecka.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

  Wczesne wspomaganie rozwoju to kompleksowe, wyspecjalizowane działania mające na celu usprawnianie rozwoju psychoruchowego i społecznego dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole oraz wsparcie i pomoc jego Rodzinie. Zakres oddziaływań jest różny w zależności od zdiagnozowanych deficytów rozwojowych. Więcej informacji znajdą Państwo  na naszej stronie w folderze aktualności.           

Odroczenie Obowiązku Szkolnego Dziecka

Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 r.ż., są jednak sytuację w których możliwe jest odroczenie obowiązku szkolnego. szczegółowe informację znajda Państwo na naszej stronie w folderze aktualności. 

 

Scroll to Top
Skip to content